Dag 2: Santa Monica en Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Lisanne - WaarBenJij.nu Dag 2: Santa Monica en Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Lisanne - WaarBenJij.nu

Dag 2: Santa Monica en Hollywood

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Na een goede nacht slapen vertrokken we al vroeg richting Hollywood. We zijn eerst naar de berg gereden waar met grote letters 'Hollywood' op staat, wat iedereen wel kent van tv of film. Het was heel indrukwekkend om dit in het echt te zien en ook om door het bergachtige gebied met alle mooie huisjes te rijden.

Daarna reden we naar de Hollywood Boulevard waar alle tegels met de namen van bekende fllmsterren liggen. Er waren nog steeds opmerkelijk veel mensen die met de tegel van Michael Jackson op de foto wilden, hij is dus nog erg geliefd ;). Ook veel Aziaten die met de tegel van Jackie Chan op de foto wilden (er zijn hier sowieso heel veel Aziaten..).

Verder zijn we naar het bekende 'Hooters' geweest, waar dames in korte broekjes bier en hamburgers serveren. Ze waren natuurlijk best leuk maar niet erg slim. Toen Tim zijn ID liet zien zei ze: Ahh you're Norwegian! Ehh jaaa tuurlijk schat.

Daarna hebben we geprobeerd om naar een uitkijkpunt te rijden in de bergen bij Santa Monica. Dit konden we echter niet vinden en we besloten daarom hulp te vragen van de lokale bevolking. Een oude dame zou ons de weg wel wijzen: toen ze haar arm omhoog deed zagen we echter twee theezakjes onder haar shirt vandaan komen.. Ze leek het zelf niet erg te vinden trouwens.. Snel weg dus.

Toen maar bij Santa Monica Beach gaan kijken. Deze boulevard is erg bekend van film en tv en leuk om overheen te lopen. Daarna hebben Tim en ik allebei nieuwe goede schoenen gekocht om de rest van de vakantie door te komen. Tot slot hebben we lekker Grieks gegeten in het centrum, waar we er voor het eerst achter kwamen dat Iced Tea geen Ice Tea zoals wij het kennen. Het is dus letterlijk koude thee.. bah!