Dag 8: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lisanne - WaarBenJij.nu Dag 8: Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lisanne - WaarBenJij.nu

Dag 8: Las Vegas

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

15 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag begonnen we vroeg aan een gelukkige korte reis naar Las Vegas. Een stad waar vooral Tim, en René, zich heel erg op verheugd hadden. We slapen hier twee nachten in het Rio all suites hotel. Een mooi hotel dichtbij de strip. Hier zou je eigenlijk al niet eens heen hoeven trouwens.. Als je het hotel binnenkomt sta je namelijk al in een gigantisch casino! Waar je eigenlijk net zo veel hebt als in Holland Casino Utrecht en waar je dus gewoon zo binnenloopt. Verder heb je ook alle restaurants en winkels hier binnen zitten die je maar nodig hebt.

We hebben onze spullen naar onze kamer gebracht, die trouwens gigantisch en heel erg mooi is, en zijn we richting de strip gegaan. Hier zitten alle bekende hotels met bijbehorende casino's: het Luxor, Caesars palace, Bellagio. We zijn eigenlijk de hele strip afgelopen en hebben bij veel hotels even binnen gekeken. De hotels waren allemaal in hun eigen stijl ingericht maar hadden veel gemeen: er is een gigantisch casino binnen waar iedereen gewoon naar binnen kan lopen en je kan je helemaal lek eten in alle restaurants. In een van de hotels heb ik nog even van 1 dollar, 5 dollar weten te maken met 2 drukken op een knop dus dat was ook leuk. Ik mag namelijk eigenlijk niet gokken omdat ik in september pas 21 wordt.. maar bij die gokkasten let niemand op je.

Dit was wel even anders toen we 's avonds in ons eigen hotel naar het casino gingen. Tim en Isabella gingen roulette spelen aan een tafel en ik en René gingen gewoon kijken. Aan Tim werd zijn paspoort gevraagd maar ook aan mij, terwijl ik niet eens wou spelen! Er werd me verteld dat ik niet eens in het casino mocht komen en dat ik weg moest, omdat ik geen 21 was. We zijn toen maar een stuk verderop naar een andere tafel gelopen. Dit ging een hele tijd goed en Tim en Isabella waren lekker aan het spelen. Tot ik de 'fout' maakte om iets aan Tim te vragen, toen werd gelijk mijn paspoort gevraagd en werd ik dus weer weggestuurd. Ik ging 10 meter verderop staan maar dat was nog niet genoeg, een andere medewerker vroeg weer om mijn paspoort en toen ben ik maar helemaal weggegaan. Dat was dus nogal teleurstellend. Morgen gaan we naar een ander casino waar ze misschien wat toleranter zijn. En zal ik maar geen enkel woord zeggen als Tim gaat spelen en me ook heel verdekt opstellen!

Vegas is dus wat leuker als je 21 bent en wel mag drinken en 10 dollar mag inzetten op nummer 12 ;)

• 18 Augustus 2014 - 21:22

Tom Selten:

Haha jouw tijd komt nog wel lies ;-)

• 22 Augustus 2014 - 14:18

Kirsten:

Wat gigantisch groot is alles! En wat een mooie kamer! XX