Dag 10: Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Lisanne - WaarBenJij.nu Dag 10: Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Lisanne - WaarBenJij.nu

Dag 10: Mammoth Lakes

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vanuit Las Vegas reden we weer zo'n 300 km naar het plaatsje Mammoth Lakes. Dit plaatje is in de winter een soort ski resort en in de zomer, nu dus, een plek waar veel mensen gaan wandelen of fietsen. Het was dus een heel groot contrast met het gekke, drukke Las Vegas waar we net vandaan kwamen.

Voordat we hier aankwamen moesten we nog een stuk door/langs Death Valley rijden. Een van de droogste, laagste en warmste plaatsen in Amerika. Wij waren echter wat minder onder de indruk ervan.. Toen wij er waren was het namelijk 'slechts' 100 graden Fahrenheit (37 graden Celsius). Wij waren echter al 114 graden Fahrenheit (45 graden Celsius) gewend! Toen we eenmaal in Mammoth Lakes aankwamen, een bergachtig gebied, was het ongeveer 60 graden Fahrenheit (15 graden Celsius)! Naast het contrast tussen de drukte in Vegas en de stilte hier, was er dus ook een contrast in temperatuur..

Verder hebben we niet veel meer gedaan bij aankomst. ' S avonds hebben we nog wat gegeten bij de plaatselijke skihut, met open haard! Gelukkig werd onze keuze voor een maaltijd versimpeld omdat ongeveer al het vlees en vis op was. Dan maar weer een hamburger.. ;)