Dag 1: aankomst in Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lisanne - WaarBenJij.nu Dag 1: aankomst in Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lisanne - WaarBenJij.nu

Dag 1: aankomst in Los Angeles

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag is de reis echt begonnen!

Rond half 8 's ochtends zijn we naar Schiphol gebracht door onze ouders. Daarna was het gelijk inchecken en door de douane. Het vliegtuig vertrok met een vertraging van 20 minuten richting Los Angeles, wat op een reis van 11 uur niet veel was..

Rond 12 uur 's middags plaatselijke tijd (9 uur 's avonds Nederlandse tijd) kwamen we dan eindelijk aan. Bij de douane werd gelijk duidelijk hoe serieus de Amerikanen hun veiligheid nemen. We werden met een stalen gezicht gevraagd wat we hier kwamen doen en hoeveel cash we bij ons hadden. Ook werd onze vingerafdruk afgenomen en werden we op de foto gezet. Vervolgens werden we alleen niet gefouilleerd of gescand, wat in Nederland dan weer wel gebeurd..

Vervolgens konden we een shuttlebus nemen naar de plek waar de huurauto klaar stond. Dit werd uiteindelijk een hele ruime Buick. Daarna volgende een lange rit door het drukke verkeer van Los Angeles naar het hotel: Millenium Biltmore. Het hotel was ontzettend luxe en de auto werd voor je geparkeerd en gehaald! Het was inmiddels al 5 uur 's middags dus we zijn maar wat gaan eten in de stad. Dit werd natuurlijk een makkelijke hamburger en kip bij KFC/Carl's jr. Deze twee fastfood zaken zaten naast elkaar in één gebouw, lekker makkelijk! We kregen natuurlijk weer veel te veel dus dat hebben we op de terugweg naar het hotel aan een zwerver gegeven, die daar erggg blij mee was.

Uiteindelijk waren we om 7 uur ' s avonds al helemaal gesloopt na meer dan 24 uur wakker te zijn geweest. Tim en ik zijn nog wel even wezen zwemmen in het zwembad van het hotel, maar daarna ging het licht letterlijk uit. Na uiteindelijk totaal 12 uur geslapen te hebben waren we klaar voor de volgende dag!