Dag 11: Yosemite park en bosbrand evacuatie - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Lisanne - WaarBenJij.nu Dag 11: Yosemite park en bosbrand evacuatie - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Lisanne - WaarBenJij.nu

Dag 11: Yosemite park en bosbrand evacuatie

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag vertrokken we richting Yosemite national park, wat bekend staat als een van de mooiste parken van Amerika.

Al snel bleek dit, voor ons, helemaal waar te zijn. Het mooiste zijn alle beekjes, rivieren en meren in het park. Waar je ook gewoon bij kan komen en eventueel in kan zwemmen of kanoën. Dit maakt het toch heel anders dan de Grand Canyon en Bryce Canyon. Die zijn natuurlijk heel indrukwekkend, maar daar moet je alles meer van een afstand observeren terwijl je hier het park echt 'in' kan.

We hebben dan ook 'gepicknickt' langs een van de rivieren waar aan de andere kant vijf herten stonden te eten en te drinken. Ook hebben we een stuk van een looppad gelopen wat dieper het park in.

Aan het einde van de middag besloten we richting het nieuwe hotel te gaan in Oakhurst, een halfuurtje buiten het park. Voordat we naar buiten reden besloten we nog even naar het toilet te gaan, maar toen we terugkwamen zagen we ineens een enorme rij bij de uitgang staan. Later bleek dat er verderop een bosbrand was en dat we dus niet via die uitgang weg konden. We moesten dus weer helemaal terugrijden en via een omweg naar ons hotel rijden. Dit bleek uiteindelijk 2 uur extra te duren..

Toen we eindelijk bijna bij ons hotel waren merkte we dat die brand eigenlijk steeds dichterbij kwam.. Hoe dichtbij het was bleek toen twee kilometer voor ons hotel het dorp afgesloten was. Het stond helemaal vol met brandweerlieden en politie. Bij navraag bleek dat ons hotel geëvacueerd was en dat we zelf een ander hotel moesten zoeken. We wilden de volgende dag toch eigenlijk al naar Fresno gaan (een grote plaats zo'n 70 km verderop) dus we besloten daar maar een hotel te zoeken. Na een hoop moeite hebben we hier twee overnachtingen kunnen boeken, die we dus eigenlijk in Oakhurst zouden hebben.

Uiteindelijk waren we dus rond 22:00 in een hotel, in plaats van de 17:30 waar we op gerekend hadden!

• 22 Augustus 2014 - 14:10

Kirsten Rebergen:

Hoi Lieverd,
    wat kan je het allemaal goed beschrijven! Heel leuk om te lezen. Wat een indrukwekkende natuur zeg!
    Prachtige foto's! Die foto van de brand laat wel zien hoe dicht bij jullie er waren.